Långa sjukhusdagar

Äntligen hemma. Tiden går så fantastisk långsamt på sjukhuset, det är okej när man mår så dåligt att man sover bort större delen av dagen - som igår - men de dagar man är snäppet piggare - som idag - blir väldigt långa.. Allt blev bara värre och värre i onsdags och det blev knappt någon sömn överhuvudtaget, vi åkte in tidigt igår, jag trodde faktiskt det skulle bli behandling. Det blev det inte. De ville ta extra prover, EKG och ultraljud på hjärtat, för att åtminstone kunna utesluta några saker. Som tur var såg allt bra ut men i hissen ner till labbet rasade alltsammans. Helt utan förvarning sa det pang och plötsligt kunde jag varken sitta eller stå upp. Mådde fruktansvärt illa och den där obehagliga känslan som på något obeskrivligt sätt suger iväg en då jag sluter ögonen smög sig på. Det blev alltså ingen behandling, de fick hämta mig med säng, satte dropp och jag fick smärtstillande mot de onda i överkropp, mage och knä. Sedan somnade jag, vaknade lagom till att se Sverige ta VM-guld och sedan somnade jag nog igen, för så mycket mer av igår kommer jag faktiskt inte ihåg. Förutom att allt blev mycket bättre då jag orkade pilla i mig lite knäckemacka på kvällen.

Idag orkade jag till och med sitta ute i köket på avdelningen och äta frukost, de sattes fördropp, sedan cytostatika och alla de andra medicinerna och sprutorna med så konstiga och långa namn att jag inte kommer ihåg ett ända! Besök fick jag också, jag försökte övertala dem om att jag antagligen inte skulle vara ett så roligt sällskap eftersom jag mest låg och sov, men som tur är har jag envisa vänner som kom ändå! Och tur var väl det för jag blev säkert tio gånger piggare då de dök upp!
Just nu är det värst med leder och mage men jag är åtminstone hemma och det är faktiskt otroligt skönt! Jag skulle vilja önska alla en superhelg, nu ska jag ta alla mina mediciner och gå och lägga mig, vila kan jag uppenbarligen aldrig få för mycket av..
Puss o kram!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Johanna, jag vet allvarligt talat inte vad jag ska skriva men inom mig finns en vilja att kommunicera med dig. Jag läser allt du skriver, jag tänker på dig, men det känns så OTILLRÄCKLIGT. Det känns så orättvist, här sitter jag som är frisk och inte har en jävla aning om hur det är att ha cancer och skriver små texter som inte hjälper ett dugg!
Ändå kan jag inte låta bli.....
kram Cissi

2007-02-09 @ 22:56:31
Postat av: Isabell

Hoppas vi syns imon (L)

Postat av: Mats Bengtsson

Så stark du är. Kan inte fatta det. Du är helt otroligt djävla stark. Ursäkta ordvalet. Trevlig helg vännen. Kram/ Mats

2007-02-10 @ 12:03:49
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Cissi

Hej Johanna, hoppas att du mår bättre. Har du fått ngt lördagsgodis? Det har jag - massor, det blir man aldrig för gammal för! (By the way jag är tjugoåtta.)Skriv när du orkar eller när behovet tränger på. vi väntar tålmodigt. Kram

2007-02-10 @ 19:31:03
Postat av: Elisabet Roslund

Jag är säker på att det finns ett ord som vi alla måste tänka mycket på, nämligen ordet HOPP!!!
Bär alltid detta med dej Johanna. Lova det!
Kram Elisabet

2007-02-10 @ 22:02:30
Postat av: Fanny

Är ledsen att jag inte kunde hälsa på dig hjärtat, så typiskt att jag skall bli sjuk nu, vi får ta det nästa gång! Hoppas du mår bättre idag så måste vi höras på lovet! Jag älskar dig min hannis!(L)

2007-02-10 @ 22:29:32
Postat av: Caroline Andreasson

Hejsan! Jag ville bara säga att jag hoppas att du får ett bra lov och att du orkar med att göra lite roliga saker =) och att allt är bättre nu! pussar (F)

2007-02-11 @ 02:34:11
URL: http://carolineandreasson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin tjej du är!

2007-02-11 @ 12:17:16
Postat av: Johanna

Vad ni är snälla! Jag har inte läst förrens idag men nu blev jag genast lite piggare! Och Cissi, det du - och alla andra - skriver, hjälper visst! De små kommentarerna gör även dem att vägen mot slutet blir mycket lättare!

2007-02-11 @ 17:35:15
Postat av: john

hej johanna du känner nog inte mig men jag känner inte dig heller trots att vi brukade leka vid typ ett två års ålder.... john lorentzon heter jag... ville bara säga det att jag lider med dig trots att jag inte kan ha en aning om hur jävla jobbigt det är.... puss =)

2007-02-22 @ 23:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback