Första skoldagen

Första dagen i skolan idag.
Det kändes faktiskt bra. Det var roligt att träffa alla och kanske blir det bra med lite struktur på vardagen.
Jag har dock aldrig tidigare känt mig så outvilad som jag gör denna gång. De flesta gånger skolan snart skall börja brukar jag ändå kunna känna att det skall bli rätt kul. Jag brukar känna mig laddad inför allt som skall göras och motivationen brukar faktiskt infinna sig rätt fort.
Men så är det innan denna gång.
Jag är faktiskt mest orolig för hur jag skall klara av det här året. För plötsligt är jag "en vanlig" klassmedlem igen. En "vanlig" skolelev som förväntas ha samma förutsättningar som alla andra.
Jag förväntas orka med alla kurser nu. Så var det inte förra året, då hade alla förståelse för försenade inlämningar, stor frånvaro och en ständig trötthet.
Men vad skall jag nu skylla på?
Jag märker fortfarande rätt tydligt att jag har koncentrationsproblem. Det tar betydligt längre tid att läsa en text, och få den att fastna, än det gjorde innan jag blev sjuk. Om jag skall läsa frågor får jag oftast läsa dem två gånger, om de inte är väldigt korta, för att försäkra mig om att jag verkligen uppfattat dem rätt. Dessutom orkar jag inte med lika mycket, varken fysiskt eller psykiskt.

Jag skall boka ett möte med skolans syo imorgon.
Jag måste få veta hur det blir med allt, om det finns någon möjlighet att skjuta på en del grejer ytterligare. För jag har redan nu, efter första dagen i skolan, två prov och ett arbete som jag förväntas kunna lämna in inom en snar framtid. Dessutom är detta i två ämnen som jag har stor betygspress i.
Det kniper i magen.



På torsdag fyller jag i alla fall 18 år! Så fram tills dess skall jag åtminstone försöka att oroa mig lite mindre. På torsdag är det öppet hus här, från klockan sex, och det ser jag verkligen fram emot!
Det blev ju aldrig någon större friskfest, vilket inte var så konstigt. Efter min behandling var avslutad gick nog luften ur oss alla. För tröttheten sköljde över oss och bara tanken på att behöva ordna en stor fest gjorde att jag bara ville gå och lägga mig och vila.
Så nu blir det allt lite friskfest på torsdag också! Alla är välkomna.
Nu vet vi ju faktiskt också med säkerhet att tumörerna är borta! Och det, om något, är ju värt att fira.

Kommentarer
Postat av: Mats Bengtsson

Är jag välkommen? Puss puss/ Jag som är han som dricker rätt mycket.

Postat av: Elisabet Roslund

Jag skulle vilja vara med och sjunga "Vi gratulerar" för dej idag men det är lite för långt för att komma in och vara med. Jag hoppas att Din dag blir en riktigt underbar 18-års dag och att du nu kan se fram emot allt kul du har framför dej.
Grattis Johanna!
Kram/Elisabet

2007-08-23 @ 09:10:23
Postat av: Anonym

Å, Jag har tänkt länge att höra av mig till dig Elisabeth o Tacka för all support till Johanna! Jag mejlar dig en dag och pratar vidare.Och Mats, det finns kaffe här....

2007-08-23 @ 09:16:08
Postat av: Mats Bengtsson

O jävlar, jag har läst inlägget innan ser jag nu, det är nog jag om någon som har koncentrationsproblem. Hur gick ditt öppna hus? Hoppas allt flöt på som planerat. Puss

2007-08-23 @ 18:43:00
URL: http://myshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback