Jag ska träna!

Idag har jag bokat in ett träningspass. Det första passet sedan jag blev sjuk, och det är ju nästan åtta månader sedan..
Men nu! 11 maj skall jag på Core!

Det har gjort mig så glad! Jag fick massa ny energi och har gått runt och sjungit för mig själv mest hela eftermiddagen. Så var jag hos mormor och kollade på kort och lyssnade på historier. Då blev jag ännu gladare.
Så nu är jag på riktigt topphumör!
Skönt att vara det för omväxlingens skull.
Imorgon skall min mästerkock till vän, laga trerätters middag till mig.
Och så ska det bli sol.
Det verkar bli en bra dag imorgon med!

Jag har strålning och blodprover imorgon på förmiddagen. Och så ska jag träffa strålningsläkaren. Han som bestämt min behandling.
Han ska få.
Jag har gråtit ut varenda droppe vatten i kroppen och nu återstår endast ilska.
Ilska över att han kunde med att ge mig så falska förhoppningar. Jag står fast vid att han kunde förvarnat mig om att jag kanske skulle behöva stråla mjälten också.
Hade han gjort det, hade han sagt att de diskuterade behandlingen, hade jag inte planerat och sett fram emot "slutet" på samma sätt. Då hade jag istället i bakhuvudet kunnat ha en tanke på att det kanske inte skulle bli som jag trodde, att de kanske skulle behöva stråla mjälten också.
Men det gjorde han inte. De tyckte inte att vi skulle behöva belastas med det.
Belastas? Herregud.

Det är ingenting att göra åt saken, nu är det som det är och det får jag så vackert finna mig i.
Men han skall få höra att jag är besviken och att jag anser att han begått ett misstag.
Det skall han verkligen få höra.

Imorgon är imorgon, jag tar en dag i taget och idag har varit en kanondag.
Jag ska gå och lägga mig med den härliga känslan!
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Det känns som om du börjar bli riktigt frisk nu Johanna. Att läsa om din ilska känns bra. Låt ilskan få komma ut, du har helt rätt i vad du tycker om läkaren. Bara på honom!
Att du bokat in träning är ju kanon! Vilken energi.
Nu du!!!!!!
Kram/Elisabet

2007-04-25 @ 22:44:14
Postat av: Malin

Ja! Läkaren behöver sannerligen få veta allt det där som du nu skrev. Åh, jag vill vara med och banka en bränd kastrull i huvudet på honom också ..
Om din glädje idag och positivitet var underbart att läsa. Kram!
//Malin

Postat av: Tania

Go and get him!!!
Bamsekramar Tania

2007-04-26 @ 09:34:05
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Mari

Åh hjälp du har ju kommit längre än mig i träningen! :-D jag har inte ens börjat orka ta mig till gymmet ;-) Haha.. får nog skynda mig nu om jag ska komma i form till tjejmilen *fniss*
Riktigt härligt iaf, att du mär såhär bra nu! :-D
Läkaren ja, jag säger som Tania; Go and get him!! hihi

Svar: Hihi va bra! :-D
Det är alltid lite knepigare när man inte förstår sig på koderna.. Jag kan en del, sen har jag kompisar som hjälpt mig med vissa :-P
Men själva designen gör jag ju helt själv.. Du får säga till om du vill ha hjälp en dag då du orkar :-) Kram!!

2007-04-26 @ 09:58:10
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Emma

Spöa sönder honom i sann emma-anda! ut med framtänderna, krossa pungen och bryt käkbenet på den jäveln...
hihi
kärlek

2007-04-26 @ 10:56:58
Postat av: Mats Nosstgneb

Tränig är överdrivet. Min träning är att gå till skolan och överleva dagen. Idag sket jag i skolan och hjälpte pappa på jobbet. Planterade kanske 8000 plantor. Imorgon kommer jag ha träningvärk och säga till mig själv: "Aldrig att jag ska gå på gym och träna".

Men det är starkt av dig att verkligen ta tag i det. Jag blir trött av bara tanken. Detta betyder inte att jag är otränad, för det är jag inte. Jag tar bara träningen som den kommer.

Lycka till i morgon. Visa läkaren att han har gjort fel. Puss och Kram/ Mats

2007-04-26 @ 16:49:10
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Josefine

Hej! Det här kanske låter konstigt. men hittade din blogg bara sådär, och jag såg att du har cancer. Tänkte bara säga att jag vet precis hur du har det, och vad du går igenom, eller givetvis inte precis, eftersom vi alla har olika former av cancer. Jag har haft ewing sarkom, fick det när jag var 16 år och hade sista behandlingen för något år sedan. Jag önskar dig lycka till och förlora inte hoppet. Lycka till

2007-04-26 @ 21:39:16
Postat av: Tax

Tja, skönt med lite tigeröga igen!
Härligt:D
Tränar och kör på gör du och tänkte tipsa
om en träniningsdagbok (gratis) på nätet.

"funbeat.se"

Du verkar hungrig på träning, så jala bra :D
Är inte så bra på att förklara men glo lite
på sidan det är hur kul som helst att regga träningen
och se hur mycke man tränar och när man blir bättre.


Vi hörs i framtiden / Tax

2007-04-27 @ 00:39:33
Postat av: Elisabet Roslund

Det är såååå varm ute och såååå SOLIGT. Jag hoppas att det känns så i hela dej också Johanna. Då blir jag glad!!!!!
Varma kramar från mig/Elisabet

2007-04-27 @ 15:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback