Inget blod

Idag åkte vi in till sjukhuset för att kolla blodvärdena. Men jag kände mig lite piggare i morse än jag gjort de senaste dagarna, plus att jag faktiskt fick i mig lite frukost, så jag hoppades verkligen på att inte behöva få blod.
Och det behövde jag inte heller!
HB får inte gå under 100 och jag hade 107. På gränsen men ändå över. Det är det enda som räknas.
Så istället för att ligga på sjukhus kunde jag vara med kompisar!
Det är så roligt att komma ut och träffa folk, så mycket roligare än att vara här hemma.

Då en läkare fick syn på de tabletter jag fått mot smärtan i munnen av de på strålningen förstod hon genast varför jag haft så ont.
Hon tredubblade dosen och sa att det inte var konstigt att jag haft ont, eftersom de skrivit ut en alldeles för låg dos till mig.

Jag känner faktiskt bara hur frustrationen växer. Det börjar med strålningen, som förlängs, trots att de sagt att jag inte skulle behöva stråla mjälten. Och nu kan de inte ens skriva ut tillräckligt stor mängd medicin för att den skall kunna lindra smärtan. Läkaren som skrev ut medicinen frågade inte ens om min vikt.

Idag har jag åtminstone fått i mig lite mer mat. Det känns något bättre i munnen och jag börjar få tillbaka lite energi.
Imorgon skall jag nog orka med en promenad!


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Skönt att läsa att du känner dej lite piggare, att du kan äta och att du kan vara ute bland kompisarna. Jag hoppas och tror att tiden för strålningen trots allt ska gå fort för dej. Ha en fortsatt skön påsk.
Kram/Elisabet

2007-04-08 @ 21:39:15
Postat av: Mari

Skönt att du slapp blod å skönt att du mår lite bättre! :-D
Hade såå gärna kommit!! :-)
Gud så skönt att du kan sova utan tabletter! Tänkte skicka dig lite sovagott te annars ;-) Testa om du gillar smaken, den funka inte för mig :-P
Iaf, tack för komplimangen men så jättebra kondition är jag inte i ;-) Finns både celuliter å skavanker på mig. Men hey, more to love! ;-)

Kraaam!!

Postat av: Mari

Hihihi jaa :-)
Men du om du vill, så kan jag skicka upp några påsar till dig.. Jag kommer inte dricka det ändå :-P Isf, om du vill asså, kan du skicka din adress till mailen jag skriver in här. Om den syns :-)

Massa kramar!!

2007-04-08 @ 23:16:30
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: ellinor från borås

Ush, dumma läkare som inte ger rätt information från början, så man får lida i onödan. Sånt gör mig irriterad. Skönt att du verkar må bättre. Kramar

2007-04-09 @ 10:25:28
URL: http://zsazsazuu.blogg.se
Postat av: Mari

Svar: Jo det har du rätt i.. Precis, man kan ju inte svälja allt, för det finns alltid någon som har det värre! Nej men precis, man är ju inte okänslig mot andra för att man klagar eller tycker lite synd om sig själv :-P
Ja.. 10 dagar känns verkligen.. Tack :-D
Pussar å Kramar!

2007-04-09 @ 13:18:10
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: K

hej!
jag har tappat bort din adressen hit till bloggen eftersom min datorn omformterade o allt sånt skit.

Jag håller verkligen tummarna att det ska bli bra! även dagarna har blivit längre, men du klarade det tidigare och så klarar du denna här gången också! jag hejar på dig, tjejen!

2007-04-09 @ 14:02:14
URL: http://www.kamb.blogg.se
Postat av: Anna

Gratulera Otto på namnsdagen från mig. Vi hörs i veckan älskling! PUSS!

2007-04-09 @ 14:24:15
URL: http://dobidoo.blogspot.com
Postat av: Sabina

Johanna.

Jag vet inte hur många gånger jag läst ditt senaste meddelande du skrev till mig. Jag blir verkligen så himla glad! När aptiten inte finns är ätandet en kamp och varje tugga är ett maratonlopp - men även en riktigt stor seger. Jag vet att du kämpar. Jag vet hur svårt det är att få i sig maten när man varken kan eller vill. Det är ett elände. I somras när jag var inlagd levde jag på en näringdryck om dagen. Det tog mig en hel dag att dricka den där näringsdrycken - 2 dl. En frisk människa tycker säkert att det låter lite, men har man svårt för att äta så är 2 dl en stor seger. Det kan ta en timme att peta i sig en köttbulle. Ett äpple hinner ruttna innan man ätit upp det. Men Johanna, 2 dl näringdryck är mer än ingenting. En köttbulle är mer än ingenting. En tugga av ett äpple är mer än ingenting. Allting är en seger. Man måste tänka så. Fastän du inte äter mycket om dagarna, så är det viktigaste att du i alla fall kämpar och att du får i dig någonting. Du ska vara så himla stolt över dig själv!

Johanna, jag kan inte beskriva hur imponerad jag gång på gång blir av dig. Du har så många segertroféer som du gjort dig förtjänt av. Du har så många segerflaggor som ska hissas. Du är så himla stark!

Hälsa tillbaka till din mamma! Ni har förgyllt min dag :)

Kram!
Sabina

PS

Äppelmos är det bästa som finns.

2007-04-10 @ 12:37:48
Postat av: Malin

Hej. Hittade till din sida via en annan sida. Jag vill bara säga att du verkar vara en sån gullig tjej och väldigt stark. Jag ska hålla alla tummar för att behandlingen snart avslutas. sköt om dig. jag tittar säkert in igen.
kram Malin

2007-04-10 @ 18:02:21
URL: http://www.malinsblogg.org
Postat av: Elisabet Roslund

Ville bara säja "God Natt och Sov Gott" Johanna. Kram/Elisabet

2007-04-10 @ 22:38:34
Postat av: Elisabet Roslund

Ville bara säja "God Natt och Sov Gott" Johanna. Kram/Elisabet

2007-04-10 @ 22:38:35
Postat av: Elisabet Roslund

Ville bara säja "God Natt och Sov Gott" Johanna. Kram/Elisabet

2007-04-10 @ 22:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback