Att ha hund

   
Otto

                                                                            Idag fyller Otto fyra år.

Jag gillar hundar.
Sedan jag blev sjuk har jag blivit allt räddare för att vara ensam.
Jag gillar det inte alls.
Det kan låta konstigt men jag bär alltid omkring på någon slags skräck för att det plötsligt skall hända mig något oförutsägbart.
Jag svimmar och ingen hittar mig.
Jag skadar mig eller får så ont att jag inte kan ringa efter hjälp.
Någon kommer och dödar mig.
I princip vad som helst kan hända i mina tankar.
Jag kan inte riktigt hålla tankar i styr då jag är ensam. Jag skrämmer upp mig själv och ju mer jag tänker på allt som faktiskt kan hända, ju räddare blir jag.

Radion står alltid på hemma hos oss.
Det tycker jag är skönt, för då blir det aldrig helt tyst. Det är alltid någon låt eller någon person som spelar eller pratar i bakgrunden.
Alltid någon som bryter den annars så kompakta tystnaden.

Att ha Otto här är också en trygghet. Jag inbillar mig att han ska rädda mig om det händer något.
Han kommer att öppna dörren och springa till mormor om jag svimmar.
Han kommer att hämta telefonen om jag skadar mig.
Han kommer att bita mördaren så hårt att den springer härifrån.

I mitt rum har jag två sängar. I den ena sover jag. I den andra sover Otto.
Han snusar, snarkar och sparkar då han sover. Om jag inte kan sova eller är ledsen kan jag alltid bara sticka ut handen och låta den vila en stund på hans mjuka huvud och det räcker för att jag skall känna mig mindre ensam.
Det låter löjligt.
Jag vet.
Men då det egentligen bara finns en enda levande varelse som faktiskt kan tänka sig att följa varenda steg jag tar, en enda varelse som har en outtröttlig ork och som kan bli överlycklig över att bli kliad på magen eller klappad på huvudet i några minuter, då uppskattar man verkligen denna varelse.

Otto är den som gör att jag aldrig behöver vara ensam.
Åtminstone inte helt ensam.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Söt liten otto :) Har också haft en borderterrier !

Postat av: Elisabet Roslund

Jag har precis kommit hem från ett möte och det första jag gör är att slänga kavajen och kolla om du skrivit något. Jag ler när jag läser vad du skriver för du skriver så ärligt. Så som du skriver tänker vi ofta men vi vågar inte erkänna det. Jag kan se Otto, världens snällaste hund som hjälper dej när du mest behöver någon och som skuttar av glädje när du är glad och lycklig. Otto måste vara med om mycket! Ge nu Otto världens Kram från mig, han fattar nog att han är väldigt speciell. Viska något fint i hans öra så tror jag du får världen blötaste slick tillbaks. Ta hand om varandra, håll om varandra och Njut..............Kramar till er bägge/Elisabet

2007-04-17 @ 20:48:21
Postat av: Mats Nosstgneb

Jag skulle vilja ha en hund. Men jag tror inte att jag kommer kunna tillägna hunden den tiden som krävs. Jag är aldrig ensam jag heller. På mitt rum gör dammråttorna mig sällskap. Inte lika mysiga som en hund men de finns alltid där.

Hur går det med letandet efter boende här i Halmstad? Sommaren kommer med stormsteg. Vilken period är det ni har tänkt komma? Ha det så bra och hälsa Otta med en klapp på huvudet. Puss puss/ Jag, Mats.

2007-04-17 @ 20:49:09
URL: http://myshit.blogg.se/today
Postat av: Sofia

Jag förstår verkligen vad du menar, och det är inte det minsta löjligt i mina ögon. När Tusse inte är inne ibland så kommer jag på mig själv med att sakna mina fiskar...Tänk att till och med ett akvarium kan vara sällskap. Och jag tror faktiskt att Otto räddar dig om det händer något,det tror jag verkligen.
Massa kramar.

2007-04-18 @ 10:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback