11 April

Idag skulle jag egentligen vara färdigbehandlad.
Jag skulle le och skratta hela dagen. Jag skulle ringa varenda kompis och skrika att äntligen var jag frisk!
Jag har inte ringt en enda.
För det finns inget roligt att berätta.

Idag när vi kom till strålningen var jag på rätt gott humör eftersom jag var inställd på att få åka till skolan efteråt. Det var väldigt längesen jag var där och jag längtar så efter att kunna börja igen.
Men så säger sköterskan att efter strålningen har jag tid för att göra en ny form och hos simulatorn.
Onej, tänkte jag och sjönk ihop.

Jag vet inte riktigt vad det är, eller varför det blir så, men nuförtiden blir jag alltid så fruktansvärt besviken då saker och ting inte blir som jag tänkt mig. Självklart inte då det är positiva överraskningar, men då det som idag  - blir raka motsatsen till en positiv överraskning, blir jag jätteledsen.
Jag får en sådan ångest.
Allting känns så fel och jag känner bara att jag inte passar in där.
Jag vill inte passa in där.

Jag kämpade mot den hårda klumpen i halsen och mot de brännande tårarna i ögonen, försökte le och nicka mot sköterskorna och hoppades att allt bara skulle vara över.
Nu. Snabbt. Jag måste, måste, m å s t e härifrån!

Ibland - oftast - går det att vara positiv och hålla känslorna i schak.
Ibland går det inte.
Jag är ju faktiskt färdigstrålad mot halsen och bröstkorgen, och ja - självklart känns det jätteskönt!
Det är bara det att allt jag kunde tänka på då jag låg där idag var att detta skulle ha varit den sista gången.
Och om det nu hade varit så, undra hur jag hade känt mig då..


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej. Jag förstår att det känns jobbigt, eller nej, förstår gör jag inte men jag vill gärna försöka förstå. Kämpa på!!
Kram Malin

Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Jävla skit-cancer! Jag tänker på dig, fina du. Skrik om du måste! Det gör jag. Stor kram till dig. Catarina

2007-04-11 @ 13:23:52
Postat av: Emma

Försöker vara positiv idag men det går åt helvete, tror du att du har det jobbigt? såg du matchen igår eller?Manchester mot roma i champions leaguekvarten och manchester vinner med 7-1!!! Det är riktig smärta det..
skämt åsido, jag hoppas att det gick bra hos den där gjutningen och att vi ses snart, jag ringer ikväll eller så...
kärlek

2007-04-11 @ 13:41:09
Postat av: Sabina

Ja, idag skulle det varit över. Idag skulle du varit i mål. Det är många som hade längtat efter att få fira med dig, det är jag säker på. Jag är verkligen ledsen för din skull, Johanna. Den här vägen är så lång och jag tycker att du har haft lite för mycket uppförsbackar nu. Men, du, det finns inga andra vägar att välja. Visst är sanningen svår att acceptera? Det är så här det är. Raksträcka in i mål. Om tre veckor är du framme och då är det din tur att skrika av glädje.

Jag har en kompis som ständigt åker runt i världen och uträttar underverk. En gång träffade han en 19 årig kille som precis kommit hem till England efter en lång rehabilitering på ett hinduiskt munk-kloster. Innan han kom dit hade han varit tungmissbrukare i flera år, bott på gatan och varit skrämmande nära att knarka ihjäl sig. 19 år och så erfaren. Hos munkarna fick han tid att tänka, kontemplatera och begrunda allt han gått igenom och vad han lärt sig. Vet du, när han kom hem - harmonisk, lycklig, ren från droger och vis som en gammal man - berättade han för min vän vad han hade lärt sig. En enda sak: "Life is easy when you breathe". Och, Johanna, starka du, det stämmer faktiskt.

Jag lovar, målet är närmare än någonsin.

Andas!
/Sabina

2007-04-11 @ 13:45:32
URL: http://sabina0513.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Såklart att du blir besviken. Jag hoppas att du nu istället kan känna värmen från oss alla som tänker på dej.
Kram/Elisabet

2007-04-11 @ 13:50:26
Postat av: K


Håll ut, du kommer att få överstökat med den här onda strålning o sånt skit, du kommer uppleva det du har saknat SNART! det håller jag tummarna för dig :)

2007-04-11 @ 15:40:06
URL: http://www.kamb.blogg.se
Postat av: Mari

Åh! *krama om*

Förstår vilken besvikelse du känner.. Känner mig med lite besviken.. att inte kunna skriva grattis än.. Hoppas du inte är alltför deppig gumman!

Tänker på dig!
Kramar i massor!!

2007-04-11 @ 17:59:31
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Tania

idag hittar jag inte några bra ord...jag förstår naturligtvis inte din ångest. Men jag säger skrik allt vad du kan! Det lättar nog lite... hoppas jag. Även jag känner mig ledsen och besviken, jag tycker ju att du har lämnat en bit av dig här på din hemsida som vi alla somm läser har tagit till oss och "inbillar" oss att vi känner dig lite.. ... Hur ska då inte du och din familj uppleva detta.Det ÄR djävla skit..... nu som du skulle fira...Kämpa Johanna.. vi är många som är med dig! Jag önskar så att jag hade något riktigt bra att skriva till dig. Men idag är det... så svårt att komma på de rätta orden. Men de finns nog inte... Bamsekramar till dig och din familj

2007-04-11 @ 18:57:49
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Mats Bengtsson

En dag, när jag är trött på att var brandman, för det är det jag ska bli, då ska jag bli en superhjälte. Jag ska ha sjukuskläder på mig, jag ska vara snabb och slug. När jag är den superhjälten ska jag ta en kniv, leta upp all världens cancer och sätta kniven rätt i bröstet på den.

Så ska jag säga: "Detta är från Johanna och alla andra som har drabbats av DIG din fjant".

Drömma kan man, jag drömmer väl för fult men det är faktiskt tanken som räknas. Puss & Kram/ Superhjälten.

2007-04-11 @ 22:57:46
URL: http://myshit.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tankar och kramar till dig! Kämpa på - vi är många, kända och okända som tänker på dig!

2007-04-12 @ 08:03:21
Postat av: Isabell

Fan va tråkigt Johanna, varför blir det aldrig som man tänkt sig? Måste ses snart, jag saknar dig. Love you

2007-04-12 @ 12:09:20
URL: http://annaisabell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback