Underbara söndag

Ja det var längesen en söndag kändes såhär bra. Det är helt fantastiskt vad uppåt jag känner mig idag, vackert väder har det varit. Två nya fina mössor har jag införskaffat. En god lunch har jag ätit. Och jag har bestämt utstyrsel för fredagens halloweenfest. Jag menar, vad mer fattas? (Jo, ett helt naturkunskapsarbete och två veckors matematikuppgifter).

 

Åkte in en sväng till stan, satt vid kungsportshästen och väntade på Eva, studerade folk och kisade mot solen. För det var inte bara solen som värmde idag, det var hela stan. Alla såg så lyckliga ut. Vissa hade till och med på sig solglasögon, så soligt var det. Men alla spatserade runt där så fridfullt, i handen höll de en annan hand, en kasse, ett koppel eller en kopp kaffe. I sitt egna tempo gick de där, inte alls stressade och inte var de var de för många heller, alla kunde gå sin planerade väg, ingen behövde vika undan, rusa efter någon eller irriterat vifta med handen åt någon som inte gjorde som de själva ville. Söndag, vilken underbar söndag.

Ringde mormor i morse med, men hon väntar, lilla hunden var bättre idag, han hade till och med ätit sin gröt på morgonen och vart ute och sprungit på gräsmattan, vilken lättnad, för trots att det bara handlar om några få dagar till är det lilla bättre än inget.

 

Nej nu ska jag lyssna på kent och mysa lite =) Imon skall jag och mammsen och fia åka och köpa en päls, haha jag kommer bli så fantastikst snygg på fredag, vänta bara!

Puss o Kram kära värld


Kommentarer
Postat av: Matilda

lilla smultronmuffinsen, nu tar du och ringer mig någon dag så får vi ta en runda på stan eller något? Iallafall ses!! saknar dig! :)
pusskram din trogna buss-banan :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback