Tisdag 3 oktober

Tisdag 3 oktober, dagen då allt är precis som igår, fast annorlunda. I ena sekunden känns allt så fantastiskt overkligt, i nästa känns de precis som vanligt. Gråt blir till skratt och iband blir tystnaden tjock som fan. Det är dagar som denna man känner vad alla verkligen betyder för en, och hur många människor som egentligen bryr sig om en. Människor som alltid bara funnits där, som man knappt lagt märke till utan som varit som en självklarhet, fy fan, jag skall aldrig mer ta något eller någon som en självklarhet. Just nu känns de tomt, ibland blir man tom, inte ofta, men ibland, när man gråtit ut allt som finns att gråta ut, då blir man tom.  Bäst att sova lite, ska i alla fall gå till skolan imon, redan nu har jag bestämt mig för att dit skall jag, vad som en händer, till skolan ska jag. Idag var jag ensam hemma i 45 minuter, de 45 minuterna fördrev jag genom att gå fram och tillbaka mellan vardagsrummet och hallen, in i mitt rum, ut i köket, kollade in skafferiet, mådde illa när jag såg allt, ut i vardagsrummet igen och så började allt om från början, nä du, i skolan får man i alla fall annat att tänka på.
Nä, det här skall jag klara av, har andra klarat de, skall jag också göra de! Sov gott


Kommentarer
Postat av: anders

åh, skönt. ännu en blogg att läsa när tiden går långsamt. välkommen in i klubben.

Postat av: Fanny

Speciellt för dig

Det här händer bara inte,
ibland kan man inte förstå,
man vill bara inte tro att det är sant.
Jag vet att allt kommer gå bra och att ljuset finns där,
trots att det är en jobbig väg dit!
Jag skulle kunna göra vad som helst för dig och då menar jag verkligen allt,
bara allt blir bra igen.
Världen är så orättvis,
varför skall det här behöva hända?
Du är stark, det vet jag och det vet alla.
Jag älskar dig, det är du som lyser upp hela min värld. Du finns i mina tankar dag och natt och du vet att vi skall klara av det här tillsammans!

2006-10-11 @ 20:42:32
Postat av: Karin

Hej
Jag är mamma till en tjej som nu är 21 år hon fick diagnosen Hodgkins lymfom för 3 år sen. Hon är symtomfri efter 8 mån cytostatika och går nu på kontroller var 6:e månad. Behandlingen är tuff - men man kan faktiskt bli helt frisk. Jag vill bara peppa dej att hålla ut och inte tappa tron på att det finns något efter alla behandlingar.
Många hälsningar

2006-10-17 @ 23:44:35
Postat av: Mats Bengtsson

Tänk vad ett år går snabbt :S

2007-10-07 @ 18:01:27
URL: http://myshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback