Höst

Höst, idag är en riktig höstdag, en riktigt vanlig sådan. Vaknade, som allt oftare nu för tiden, hungrig, surprise. Sedan frukost har jag inte haft någon aptit, inte över huvudtaget faktiskt, det konstiga är att trots att jag känner mig som en stor uppsvullen gravid mamma i typ sjunde månaden har jag inte ätit någonting, skumt. Skit samma, det finns väl värre saker att oroa sig över, såg ett reportage om att det i genomsnitt kostar 6 kronor att vaccinera ett barn från ett afrikanskt land, 6 kronor och jag kan rädda ett liv. Det är ju sjukt vad bortskämd man känner sig. Jag har faktiskt pluggat idag, och det gick till och med riktigt bra, kändes skönt att lätta samvetet lite. Sen gick jag en långpromenad, det var ännu bättre, trots att jag inte orkar gå fort överhuvudtaget så går det i alla fall framåt, sakta med säkert, man får ju se de positivt.
Igår var jättekul, eva, fia och emma var här, käkade taco, massa taco, och det var så gott, tror det godaste jag ätit på länge. Och Anders, hm, jag vet inte men den där tacotävlingen, 8 stycken sa du, höhö, du behöver nog tyvärr inte känna dig hotad, om jag inte svälter mig själv i tre dygn innan vill säga.
Sen kollade vi på Idol och nöjda var vi allihop efter utröstningen, well done. Det bästa igår var att skratta, jag skrattade, vi skrattade, och det var underbart, jag har så kul med er och hela tiden gick jag runt och tänkte på hur skönt det är att vara glad, och hur skönt det är när man går och lägger sig och kan skratta för sig själv för man han världens knäppaste, och bästa, kompisar. Tror det kallas lycka.
Och nu är det lördagskväll, kul. Nej, jag ska inte klaga, det är faktiskt ganska skönt att vara hemma och vila ibland. Och jag är bjuden på Halloween fest, det blir grejer det, det är nog faktiskt dagens, det är så bra att ha saker att se fram emot, små som stora, bara de glädjer! Nu gäller det bara att klura ut vad jag ska ha på mig. Om en vecka har jag höstlov, undra om det kommer att kännas som någon större skillnad, visst jag har en del att göra, men jag är ju inte direkt utbränd.
Hoppas ni haft en bra lördagskväll, gör inget jag inte gjort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback