Tidsfördriv!

Anna utmanade mig och tyckte jag skulle lägga in denna jättelånga lista, den var faktiskt riktigt kul att göra. Plus en riktig tidsfördrivare, det här är min sida och jag skriver vad jag vill och känner för här, men tur för er att ni inte måste läsa allt, en del av frågorna var i alla fall roliga!

Senaste impulsköp: En svart mössa som
Bästa fikat: Condeccos muffins med hallonte.
Färg du hatar: Jag tror inte jag hatar någon färg..
Så får du motion: Går promenader, friskis och svettis, joggar (innebandy)
Om du var en blomma: Prästkrage, de får mig att känna frihet
Det dyraste du äger: Jag vet faktiskt inte, tror sängen var rätt dyr?
Tidigaste barndomsminnet: Ingen aning, kanske på Gotland med familjen
Samlar på: Just nu - ingenting
Pryl du inte kan vara utan: Mp3!!
Ditt livs aha-upplevelse: Vet ej!
Du gör med 100 upphittade kronor: Rakt ner i fickan!!
Nån du saknar: Morfar och Farmor
När grät du senast: Torsdags
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: Du ställer dig framför bussdörren redan en hållplats innan du skall gå av. Bara för att vara säker på att hinna av.
När är du gammal: Det vet jag inte, men jag vill bli gammal!
Höger eller vänster? Höger
Natt eller dag? Dag
Felix eller Heinz? Jag vann en svenskatävling en gång, då skrev jag om en fågel som hette Felix. Så – Felix.
NK eller Myrorna? Det känns jättekonstigt men jag har aldrig varit på Myrorna, jag vet inte ens var det ligger, men jag skulle gärna vilja veta.
Rakad eller orakad? Rakad
Blåögda eller brunögda? Inte för att vara egoistisk, men brunögda
Naken eller pyjamas? Pyjamas, stor och mysig
Linda Skugge eller Linda Rosing? Jag känner inget större för någon av dem
Peter Stormare eller Peter Jihde? Peter Jihde.
Kaffe eller te? Kaffe? Haha, inte en chans, lätt te.
Champagne eller ramlösa?
Ramlösa
Bakispizza eller bakischirre? Bakispizza.
Engångssex eller engångstallrik? Engångstallrik.
Plastbestick eller plastbröst? Hahah, ja inte plastbröst i alla fall!
7-eleven eller Pressbyrån? Pressbyrån.
Glasögonorm eller linscooling? Glasögonorm, de flesta är ursnygga i glasögon
Planka eller pröjsa? Pröjsa
Yngre eller äldre? När? Beror ju verkligen på.
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Not a chance.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Jag tror jag kan förlåta det mesta, men tid tar det.
Tycker du om ord? Det gör jag, man kan göra mycket med ord. Skrämmande, så mycket som kan förstöras och gå fel, med ord har man makt.
Nämn namnet på en tennisspelare? Jimmy Connors
Finns det någon du ogillar starkt? Mjo, det gör det. Fast det är typ Saddam, annars brukar jag inte hata människor
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Jag är inte konflikträdd vad gäller människor jag inte känner så bra, däremot bråkar jag aldrig med kompisar, men konflikträdd är jag verkligen inte.
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Beror på vad det är, jag vill nog gärna klara mig själv
Är du svartsjuk? Det händer, men nej inte så mycket
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Ja
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Hundöron
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Hm, kanske en bok som heter Ängel i grön klänning
Tycker du om att gå i skolan? Det gör jag verkligen, tänk på de som aldrig får chansen att gå i skolan
Vilket ämne gillar du bäst i skolan? Hemkunskap och biologi
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Japp
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Ja det tycker jag faktiskt
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Obducent
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "kom ut ur garderoben"? Jag skulle säkert bli förvånad men det känns självklart att stötta
Vad är ditt favoritpålägg? Ost o gurka!
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Jag vet inte riktigt, tror jag tänker på hur underbart mitt duntäcke är
Är du troende? Konfirmerad är jag. Troende tror jag att jag är, eller.. Jag har inte bestämt mig. Om man får svara så
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Det låter väl som en bra idé
Tycker du om stearinljus? Sjukt mysigt, nio stycken för närvarande i mitt rum =)
Använder du hårbalsam? Haha, inte just nu, men i ”vanligt” tillstånd – massor!
Vilken färg har din tandborste? Vit, med lite gult och lite blått
Har du lök i köttbullarna? Nej nej
Hav eller sjö? Hör till båda två känns det som, men havet är något utöver det vanliga
Har du någon skrivare? Ingen egen, huset har en
Har du någon scanner? Nopp
Vad har du för väckarklocka? Använder mobilen
Hur ofta klipper du tånaglarna? Ofta
Har du hår på ryggen? HAH! Jag har cancer, i den sjukdomen ingår inte mycket hår ska du veta!
Använder du hudlotion? I mycket stor mängd
Har du åkt ambulans någon gång? Ja
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Har aldrig smakar på lakrits i hela mitt liv, och det är sant
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Chips
Tycker du om Dr Pepper? Vet inte om jag missat något stort men jag vet inte vem det är
Äpple eller Päron? Äpple
Äter du fiskbullar? Absolut inte under några som helst omständigheter, pallar inte ens lukten
Svettas du mycket? Som ett vattenfall när jag väl tränar!
När klippte du dig senast? Höstlovet
Vad kollade du senast hos doktorn? Blodprov var väl det senaste jag ”kollade”
Har du fått riktig massage någon gång? Inte på typ spa. Men jag längtar!!
Tycker du om rökt kött? Helst inte, kött är inget jag längtar efter
Vilken är din favorit på McDonalds? Minimorötter o garlic-dipp, Mums!!
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? Burger king (de gör goast glutenfritt :P)
Platt eller vanlig dataskärm? Helt klart platt
Vad har du för mobiltelefon? En Sony Ericsson Z520i med halvt fungerande display
Vad är den värsta sjukdom du haft? Cancer
Lever din mormor? Som bara den!
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Känner mig ganska kravlös idag
Använder du tofflor? På kvällarna oja!!
Använder du morgonrock? Japp
Är du en Besserwisser? Hoppas jag verkligen inte
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Dricka mjölk överhuvudtaget? Never..


Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha , otroligt sköna svar! Var bara tvungen att läsa igenom alla ;)

2006-11-26 @ 21:22:01
Postat av: Jessica Draven

You made me smile (;
Dr Pepper är en läsk, som för övrigt är skitäcklig. Jag och mamma köpte det en gång och vi hann knappt smutta på den innan den åkte i en soptunna och vi sköljde bort smaken med cola.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback