Så mycket lättare

Det känns mycket bättre nu. Med allting, visst det är tungt men jag behöver inte ta ner alla speglar, det har löst sig ganska bra endå. Igår var vi och fixade, sen åt jag, eva och mammsen på thairetaurang, strakt men gott! Det var sådan lättnad igår, som en tung sten som plötsligt fick vingar och lämnade sin plats i min själ. Kvar blev lättnaden. Att bara kunna visa sig bland folk, att det överhuvudtaget finns. Vilken lättnad, vilken glädje. Har äntligen börjat med naturkunskapen också. Gött. Matten lägger jag på hyllan, i alla fall ett tag till.

Idag var det sjukhuset igen. Blodprover och lungröntgen. Allt gick bra, och det var riktigt skönt, jag hade inte orkar något annat, fan om det satt sig i lungorna nu tänkte jag. Men det hade det inte! Allt var fullt normalt och portakrten satt där den skulle. Blodvärdena däremot har sjunkit ganska mycket, men inte för mycket, det försäkrade hon mig snabbt om, det är fortfarande bra. Idag fick jag ockå veta för första gången att jag ska få strålning. Det är det aldrig någon som berättat för mig. Eller jag har i alla fall inte hört det. Men det ingår i behandlingen, efteråt måste jag få strålning.
Efter sjukhuset åkte jag hem och sov, hade planerat vila lite, en timma kanske. Mjodå, jag vaknade tjugo i fyra, haha det var den dagen det. Men sen åkte vi in på Frölunda, det var kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback