Jag kan få allt det där!

Det har varit en mycket lång dag, det blir allt oftare så.. Vi skulle träffas i historiagruppen tjugo över tio, jag var där, laddad och hyfsad pigg! Men alltid är det något och då jag väl hade lyckats släpa mig upp på morgonkvisten var de väl ganska irriterande då det bara var superseriösa-johanna där i tid. Halvtimman väntade jag, sen ringde jag några stycken. Självklart hade de glömt av alltihop men efter några mindre superseriösa-johanna-utskällningar kändes de allt bättre! Fick ju i alla fall en extra lång (och helt onödig) lunch! Men det fanns tid över till annat med och jag tror det var första gången på länge jag pratade med en kompis om hur jag mår. Det låter kanske konstigt, för visst frågar alla i princip hela tiden hur jag mår, men oftast är svaren ganska givna. De sitter inmatade bak i skallen och ploppar ut ganska automatiskt då någon frågar. Men idag fick jag allt pratat av mig lite och det kändes riktigt bra. För även om man pratar med sin familj varje dag eller varje kväll innan man skall gå och lägga sig så kan man få ett annat perspektiv på saker och ting då man pratar med en vän. En vän som förstår det där som mamma trots allt kanske inte alltid kan förstå.
"Alla kan inte vara bra på allt, men alla kan vara bra på något". Så stod det på en liten lapp i 1:ans korridor i Hindåsskolan idag då jag väntade på min lillebror. Och det var väl egentligen inget speciellt med det, den meningen har man ju hört förr. Tanken som slog mig var bara det att den stämmer så perfekt. Alla har något, och man vänder sig till olika personer beroende på vad jag vill ha. Tröst, skratt, hat, peppande eller förstående. Jag kan få allt det där. Det är vad jag kallar trygghet.

Jag borde verkligen plugga, snacka om att ligga efter. Men just idag så går det bara inte, det ända jag egentligen vill göra är att krypa ner under en varm filt med en alldeles för stor skål popcorn och kolla in någon bra film. Alternativt käka några pannkakor och checka Bonde söker fru, tror det får bli så, underbart felplanerade slappdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback