Glögg och pepparkakor

Jag längtar väldans mycket till julen. Väldans mycket! Alla juldekorationer har så smått börjat komma igång, nu får man jul-påsar då man handlar nått, man blir tillfrågad om man vill ha det man köpt inslaget som julklapp, jag har börjat skriva önskelista till tomten och jag har druckit glögg och knaprat pepparkakor! Det är så mysigt. Det ändå som fattas är den friska kylan då man öppnar dörren, den knarrande snön under skosulorna och adventsljusstakarna i fönstren. Snart så! Hoppas det blir en bra jul. Trots allt så hoppas jag verkligen det, jag skall dock få cellbenhandling bara någon dag före självaste julafton. Det suger om jag skall vara ärlig. Men men, man får ju se de positivt, om jag får skiten innan jul betyder det att jag inte får någon veckan efter, alltså ingenting innan nyår! Det är mycket positivt, då kanske man orkar med en stund den kvällen i alla fall!

Igår kväll avslutades med att min lillebror fick magsjuka. Ingen dålig sådan heller, hela natten har det pågått och han är näst intill vit som ett lakan i ansiktet. Det går tydligen epidemi på skolan, jättemånga barn sjuka. Fan tänkte jag. Jag orkar inte. Men det blev sjukhuset idag för oss ändå, vi var bara tvungna att hela tiden sitta i ett eget rum och inte ta i någon på avdelningen! Smittorisk-hög. Blodvärdena var bra, till och med bättre än man vågat hoppas på. Tror jag i alla fall, de sa nått i den stilen. Så alla sprutor, nya illamåendetabletter, som jag verkligen hoppas skall fungera bättre än de jag har nu! Sen var det sömntabletter med. Jag skall i alla fall testa, ge dem en chans, se om jag är helt klubbad dagen efter och om de tar bort mardrömmarna. Man kan ju alltid hoppas. Än så länge har jag inte känt av någon magsjukesymptom i alla fall, alltid nått, vi får väll se hur länge det håller i sig.

Nu skall jag i alla fall iväg på hockey! Förlunda mot Luleå, det skall bli kul, gött att få något annat att tänka på ett tag, de senaste dagarna har inte varit det ljusaste.. Jag såg verkligen fram emot en bra helg, och kanske, kanske, att den kan bli lika bra som jag hoppats. Bara jag inte måste ligga på sjukhuset! Ush, hata magsjuka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback